Erik Hedin

söndag 5 oktober 2014

Maria Montazami visar upp mitt porträtt på Bella.

Jag målade för många år sedan ett porträtt på Malteser/pudelblandrasen Bella. Hon bodde hos familjen Montazami som vi sett i TVserien "Svenska Hollywoodfruar". Bella gick nyligen bort och hon är mycket saknad av familjen. I det första avsnittet ur den nya säsongen av serien visar Maria Montazami upp mitt porträtt av Bella och berättar om hur saknad hon är. Jag har även målat av familjens Malteser Molly. Många av mina kunder vars hundar har gått bort, har uttryckt att porträtten är en stor tröst i sorgearbetet. Detta är väldigt rörande för mig men betyder också att min uppgift som hundporträttör är viktig!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

© Erik Hedin. All rights reserved.