Erik Hedin

tisdag 12 augusti 2014

Min senaste beställning tar form.

Min senaste porträttbeställning börjar bli färdig. Själva målningen är nästan färdig, jag skall arbeta lite mer med bakgrunden först, innan den slutliga fernissan läggs på. När jag målar en mörk hund som denna, måste jag tänka på att fernissan gör att färgen blir ännu mörkare. Jag får alltså inte måla hunden för mörk från början. Det är mycket att tänka på. I detta fall gör jag en guldram till målningen som jag patinerar för att "smutsa ner" guldet lite. Det har blivit populärt att beställa porträtt med hundens namn på ramen! I detta fall skall jag skriva namnet med en pärlemorglänsande vit färg som jag tycker matchar pärlhalsbandet hunden har runt halsen. Vad mina kunden uppskattar mest (förutom att de alltid påpekar att jag fångat hundens blick - själ ) är att med specialdesignad ram blir helheten helt handgjord och unik.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

© Erik Hedin. All rights reserved.