Erik Hedin

tisdag 12 augusti 2014

Ramverk

Ramen till min senaste beställning har jag som vanligt tillverkat och målat själv. Ramen är tillverkad i gedigen svensk furu och är helt limmad. Jag håller just nu på att patinera den guldmålade ramen med olika rödbruna toner för att få en antikkänsla och för att matta ner glansen en aning. Till varje ansiktporträtt av det här formaten (32x32 cm inkl. ram) ingår ramen i priset (4000 kr) och jag målar den i valfri färg enligt kundens önskemål. Vissa kunder vet precis vilken färg de vill ha både på ramen och bakgrunden. Vissa överlåter hela utförandet till mig. Vissa väljer bort ramen helt, eller ordnar med inramning själva. I slutändan är det förståss alltid det viktigaste att min kund blir nöjd med slutresultatet. Jag har vid det här laget målat minst 60 hundporträtt och hittills har alla mina kunder varit nöjda!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

© Erik Hedin. All rights reserved.