Erik Hedin

måndag 3 mars 2014

Italiensk vinthund nummer två, är beställd av samma kund.

Min senaste kund har beställt två porträtt. Min Norska kund vill ha målningar av sina båda hundar. Tidigare visade jag huvudporträttet av Fabian, här ser ni mitt helfigursporträtt av vinthund nummer två Salvo, växa fram. Vinthundar är muskulösa och det är viktigt att föra fram muskulaturen anatomiskt rätt. Det går aldrig att "fuska" när jag målar av en korthårig hund, när något inte stämmer med proportioner och muskler, syns det direkt. På denna målning har jag definierat muskulaturen men pälsen skall bli mörkare genom flera tunna lager av färg. Resultatet skall vara en blågrå glänsande päls.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Va hemma hos en kompis i helgen och blev så begaistrad i deras målning av deras hundar.Ser att du lagt upp bild på de här. Det är de två amstaffarna och jag som sett de i verkligheten ser hur du verkligen fångat upp just deras identitet.Nästan så man får köpa sig en hund för att få en fin målning :)Hälsningar Anita

torsdag, mars 27, 2014  
Blogger Erik Hedin sa...

Tack för den fina komplimangen Anita!

fredag, mars 28, 2014  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

© Erik Hedin. All rights reserved.