Erik Hedin

söndag 25 augusti 2013

Ett porträtt av en Italiensk vinthund jag målat.

Har förmodligen målat ett hundratal hundporträtt genom åren. Flest har det blivit av de populära ansiktsporträtten. Lättplacerade med ett kvadratiskt format på ca 32x32 cm. Då jag har en bloggversion av hemsida, försvinner ju tyvärr gamla inlägg med porträtt efter ett tag. Tänkte jag kan leta på en del gamla målningar som jag tycker om och visa här. Ni som har facebook kan även gå in på min facebooksida: Erik Hedin - Dogs Wall of Fame, som ni hittar och kan klicka in på i marginalen till vänster på min hemsida/ blogg. Där har jag i Albumet "Paintings, Dog-portraits" en hel del porträtt ni kanske inte har sett här. Idag visar jag ett porträtt på en Italiensk vinthund med det fullständiga långa namnet skrivet på ramen, enligt kundens önskemål.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

© Erik Hedin. All rights reserved.