Erik Hedin

fredag 28 oktober 2011

Kungen i kvarteret! Nu skall han förevigas.



Mitt senaste uppdrag är att avporträttera denna ståtliga Tibetanska spaniel som heter Eros. Hans uppsyn säger allt: -Jag är störst, bäst och vackrast! Jag känner Eros sedan några år då han bor i mitt eget kvarter här i Stockholm. Han är en värdig hund med stor pondus och med stor urskiljning väljer sina vänner. Hedrande för mig och min egen hund Fari är att vi accepteras av "Kungen i kvarteret". Det är fascinerande att man i vissa hundar verkligen kan relatera till rasens ursprung och se deras forna uppgifter bara genom att vara i deras närhet. Den Tibetanska spanieln var från början en följeslagare och agerade vakthund till högt uppsatta Tibetaner och munkar. Man kan riktigt se framför sig hur hundarna (säkert fullt medvetna om sin viktiga uppgift) värdigt rörde sig i dessa miljöer. Var det gäller Eros och hans lite arroganta utstrålning, kan jag berätta att bakom den kungliga utstrålningen finns en riktig myshund!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

© Erik Hedin. All rights reserved.