Erik Hedin

torsdag 3 februari 2011

Norrländsk Kines!


Det är en härlig känsla att mina hundporträtt nu uppskattas och pryder väggar i hela vårt avlånga land. I söder i bl.a Lund, Hässleholm och Sölvesborg. Min hittills nordligaste destination är Sundsvall, där finns 4 tavlor. Ett glädjande besked är min senaste beställning, dessutom från en av Sveriges mysigaste städer, Piteå! Det är matte Linnea som beställt ett porträtt på sin slående vackra Chinese crestedtik Cruella. Med kritvit lugg och kolsvarta öron blir hon en glädje att måla av! Så nu kommer en av mina målningar finnas i "riktiga" norrland, känns jätteroligt.

Utanför Sveriges gränser finns mina hundporträtt i bl.a Barcelona, Innsbruck, Milano och nu senast i Los Angeles. Äventyret fortsätter..

Alla uppdrag är lika spännande och mina hundporträtt blir lite som "mina barn". Både kärlek, engagemang och disciplin är inblandat i måleriprocessen innan tavlan kommer till sitt rätta hem!

2 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Cruella (som förresten är halvsyster till Zelda) är en alldeles speciell hund - redan som mycket liten valp hade hon en enorm kraft och företagsamhet. Och charm... Ska bli mycket spännande att se!

torsdag, februari 03, 2011  
Blogger Lyckopiller sa...

Längtar efter porträttet. Ska bli så roligt!

fredag, februari 04, 2011  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

© Erik Hedin. All rights reserved.