Erik Hedin

torsdag 15 april 2010

Lenny - Porträttbeställning ifrån Österrike


Denne stilige Labrador lever livet i Österrikiska Alperna. I hans familj, bosatta utanför Innsbruck är han nr.1! Efter att ha läst en artikel i en Svensk tidning om mig och mina hundporträtt kontaktade hans matte Eva mig för att måla av familjens älskling. Lenny som egentligen heter Kafati's Don Quichotte kommer också ursprungligen ifrån Sverige och kennel Kafati's. Med hans otroligt vackra bruna färg, pondus och uttrycksfulla ögon tog jag mig an detta uppdrag med stor glädje. Det är så otroligt spännande, hedrande och roligt att mitt konstnärsskap har gjort avtryck även utanför Sveriges gränser. Det började med Italien, sedan Spanien och nu Österrike. För mig en spännande resa där nya dörrar hela tiden öppnas!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

© Erik Hedin. All rights reserved.