Erik Hedin

onsdag 7 april 2010

Av det rätta virket


Påskhelgen var avkopplande men gick även den i konstens tecken. Tillbringade helgen hos min mamma i Sandviken där det varje påskhelg hålls en stor konstutställning med lokala förmågor. Alltid trevligt då jag vid dessa tillfällen får möjlighet att träffa gamla konstskolekompisar och kollegor. Då jag har en jämn tillströmning av hundporträttsbeställningar passade jag på att inhandla lister till mina rambyggen. Listerna som kommer direkt från brädgården måste ligga på torkning några veckor innan de blir till ramar. Det är flera moment i ramtillverkning och då beställningarna ökar måste jag ha material i beredskap. Trots helgdagar fick jag på Skärtorsdagen en mycket glädjande beställning på ett hundporträtt. En kvinna vars hund just blivit Bäst i rasen på den prestigefulla hundutställningen Cruft's i England ringde mig med detta glädjande besked! Hon hade tittat runt på flera konstnärer och valt mig som den mest kapabla till uppdraget. Mycket stolt tackade jag ja! Mer om detta framöver. Bild: Fari inspekterar virket.

1 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Man blir ju såå nyfiken på vilken hund det som ska avporträtteras!!!

onsdag, april 07, 2010  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

© Erik Hedin. All rights reserved.