Erik Hedin

söndag 7 mars 2010

Skäggigt värre!


Något av det stiligaste jag vet inom hundvärlden är en vältrimmad Schnauzer! Nu när jag arbetar med ett porträtt av Dvärgschnauzern Chaplin har jag blivit nyfiken på konsten att trimma, forma och i stort sett "trolla" fram en distinkt och karaktäristisk hundfrisyr. Chaplin lär inte lida av en "bad hairday" då hans matte Lena är en toppfrisör inom hundvärlden, verksam på Tassarnas trim & Spa i Linköping. När jag hälsade på sist måste jag säga att det var en ren fröjd att se charmige Chaplin stoltsera med en perfekt frisyr! Nu är det upp till bevis för mig att med pensel istället för sax trolla fram och visa Chaplin från sin bästa sida.

2 kommentarer:

Blogger Olga da Polga sa...

Är det där tavlan?! I sådana fall är den ju redan helt fantastisk!!! Vilken blick, vilken perfekt pälskvaliteè, vilken nostryffel ... !
Du imponerar varje gång med din otroligt iakttagande kärleksfulla personliga och noggranna inlevelseförmåga. Jag tror att varje hund som kommer till dig känner sig likt en kung eller drottning för en dag

söndag, mars 07, 2010  
Blogger Erik Hedin sa...

Tack, tack. Jag är på god väg, men djupet i det svarta måste till samt det där lilla extra som till slut gör porträttet levande. När jag kommit så här pass långt och har kontroll över helheten är det dags att framhäva det jag uppfattar som unikt för just denna hund. Något som ger ett extra lyft, det kan vara ytterst små detaljer som avgör slutresultatet. Jag jobbar vidare...

söndag, mars 07, 2010  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

© Erik Hedin. All rights reserved.