Erik Hedin

tisdag 4 augusti 2009

Måleri - lite som skådespeleri


Skådespelarens uppgift är att gestalta en karaktär. Lika är det för mig med mina hundporträtt. För att lyckas med att fånga en hunds innersta väsen gäller det att särskilja och gestalta alla små nyanser. Att se det viktigaste, specifika och förmedla detta till betraktaren. Det är de små subtila skillnaderna som gör varje hund unik och det är min uppgift att se och förmedla dessa! En annan parallell till teatervärlden är det jag brukar säga om mina hundporträtt: Duken är scenen, ramen dekoren och hunden STJÄRNAN!

1 kommentarer:

Anonymous Madde sa...

Dina tavlor är helt underbara. Är det något du kan så är det verkligen att fånga varje hunds själ och uttrycken är fantastiska.
Jag är så glad över min vackra Gucci tavla och fler ska det bli..
Tack Erik...

fredag, augusti 07, 2009  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

© Erik Hedin. All rights reserved.