Erik Hedin

torsdag 4 juni 2009

Gefle Dagblad 24 Mars 2009


Aino Calmeyer och hennes fina design, konst och konsthantverksbutik Konstra är min representant i Gävle. I butiken hänger ett av mina hundporträtt permanent för beskådan. På många Gävlehundägares begäran besökte jag Konstra den 24 Mars för att mingla, visa tavlor och ta upp beställningar på hundporträtt. Ainos vackra butik ligger i den pittoreska stadsdelen gamla Gefle och inryms i en mysig sekelskiftesbyggnad med lågt i tak och kakelugn. Intresset från pressen var stort och detta resulterade i en fin artikel i Gefle Dagblad, vilket bidrog till många beskökare. I konkurrens av Gävles alla evenemang under lördagen blev "dagens tips" i tidningen min lilla utställning. Vernissaget fick också besök av journalisten Annika från Arbetarbladet som beställde en målning på sin Lundehund Ludde. Om detta skriver hon också i en artikel Arbetarbladet. Lördagen blev fantastiskt lyckad och jag gör ett återbesök på Konstra den 13:e Juni.

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida

© Erik Hedin. All rights reserved.